FACQ: “Nieuwe showroom onderstreept onze ambitie”

Marketingverantwoordelijke van FACQ Pascale Curias

Marketingverantwoordelijke van FACQ Pascale Curias

Op 18 april opende de volledig nieuwe showroom van FACQ in Hasselt de deuren. Het is de veertiende toonzaal van de nationale speler in de sanitaire en verwarmingssector. Marketingverantwoordelijke Pascale Curias legt uit waarom het bedrijf haar aanwezigheid in Limburg wil uitbreiden.

WELKE LOCATIE IN HASSELT KOOS FACQ VOOR DE NIEUWE SHOWROOM?
Curias: “De toonzaal, met een oppervlakte van 3.000 m², ligt net naast het nieuwe sanicenter in de nabijheid van de Herkenrodesingel, de ring van Hasselt. Het gebouw geniet daardoor van maximale zichtbaarheid en is gemakkelijk toegankelijk via een druk gebruikte verkeersas. Het sanicenter en de showroom samen bezetten een oppervlakte van 4.000 m², volledig gewijd aan sanitair en verwarming. Een deel is uitgerust voor professionals, aan de andere kant bevindt zich het stuk voor particulieren.”

WELKE KLEMTONEN LEGDE FACQ BIJ HET ONTWERP VAN HET GEBOUW?
Curias: “De nieuwe showroom valt op: het is een groene toren in polycarbonaat, met achtergrondverlichting, in architectonische betonpanelen. De stad Hasselt verleende ons veel vrijheid en liet ons een innoverend gebouw creëren. De showroom geniet van veel daglicht dankzij de grote brede ramen. Langs een houten hellend vlak bereiken de bezoekers de tweede verdieping. Het productgamma is onderverdeeld in duidelijk afgescheiden zones.”

VOOR WELKE INDELING KOZEN JULLIE BIJ DE INRICHTING?
Curias: “Wanneer je binnenkomt in de showroom, kom je eerst in de zone met het kraanwerk. De badkamers (in vier stijlen: cottage, metropolitan, trendy en classic) zijn te vinden aan de zijkanten en op de eerste verdieping. De bezoeker kan gemakkelijk de verschillende elementen met elkaar vergelijken of in een oogwenk vinden wat hij nog nodig heeft. De showroom bevat eveneens een zone ‘mini-badkamers’, net als ‘badkamers aan kleine prijzen’ en tenslotte ook een keukenzone. Via didactische panelen kan de bezoeker info en tips verkrijgen voor de inrichting van zijn badkamer.”

HOE BELANGRIJK IS HET ECOLOGISCHE ASPECT?
Curias: “De verwarmingstechnieken en de mogelijkheden in het kader van hernieuwbare energie komen aan bod in de zone die aan het Groene Huis gewijd is: condensatieketels, warmtepompen, recuperatie van regenwater, ventilatie,… alles wordt er tot in de kleinste details uitgelegd. De bezoeker die een meer ecologische woning wenst of een passief- of laag energiehuis wil bouwen, vindt er een antwoord op al zijn vragen, en kan zo bij zijn installaties het passende materiaal kiezen.”

WAAROM BLIJFT HET BELANGRIJK OM TE INVESTEREN IN TOONZALEN?
Curias: “Voor wie zijn badkamer wil inrichten of renoveren, is het niet zo eenvoudig om de juiste keuze te maken voor een douchesysteem, een nieuwe wastafel, een trendy kraan of gewoon een praktische opbergkast. Bovendien moet die keuze passen bij de eigen smaak en het vooropgestelde budget. In een toonzaal vinden mensen interessante tips, nieuwe ideeen en inspiratie voor de inrichting van de badkamer. Als Belgische specialist in de sanitair- en verwarmingssector willen wij steeds dichter bij onze klanten staan, zowel bij de installateurs als de particulieren. Daarom wilden we onze aanwezigheid in Limburg uitbreiden.”

IN WELKE MATE IS DEZE NIEUWE SHOWROOM EEN BELANGRIJKE MIJLPAAL?
Curias: “Dit laat ons toe om ons nationaal netwerk te versterken en uit te breiden. We beschikken nu over 14 showrooms, 37 sanicenters en 3 regionale magazijnen. Dit is een nieuw bewijs dat wij als traditioneel Belgisch familiebedrijf (opgericht in 1880) de markt willen blijven verrassen met een gevarieerd aanbod aan badkamers, verwarming en energiebesparende oplossingen. Een bezoek aan een showroom van FACQ is de perfecte gelegenheid voor de klant om de vele badkamerwerelden evenals de nieuwste trends en technologieën in de sector te ontdekken. Alle badkamersferen en de decoratienieuwigheden van de grote merken zijn er vertegenwoordigd.”