Joyn en Kortrijk lanceren Smart retail en horeca platform

Maarten Decramer van Joyn

Joyn lanceerde onlangs zijn Smart retail en horeca platform in Kortrijk. “De derde Vlaamse centrumstad die deze aanpak ondersteunt en zo de weg baant naar een smart city. Als detailhandel en steden elkaar vinden in innovatieve samenwerkingen, kunnen ze die transformatie maken”, zegt CEO Maarten Decramer.

Joyn is een fusie van CityLife, Qustomer en Het Opzet die door hun krachten te koppelen het grootste loyalty- en marketingnetwerk zijn in België. Via hun smart retail afdeling Joyn Urban Services connecteert het dit netwerk van handelaars en horeca met tools en diensten van de stad. “Doordat de stad Kortrijk ervoor kiest om dit platform zo breed mogelijk in te zetten, worden de mogelijkheden enorm. Met het smart retail en horeca platform kunnen consumenten stadspunten sparen die ze inleveren voor bijvoorbeeld sport- of cultuurevenementen of parkeeruren. Er kunnen stedelijke cadeaubonnen aan gekoppeld worden, of tombola’s georganiseerd.”

Maar het gaat verder dan dat. Joyn koppelt aan het platform ook de Urban app. Decramer: “Die hebben we ontwikkeld op het ogenblik dat we voldoende gebruikers hadden op ons netwerk. We bieden Urban nu al aan meer dan 1,4 miljoen gebruikers van ons loyaltysysteem aan. Een tool om de stad ten volle te beleven. Info over parkeerplaatsen, evenementen, huisvuilophaling, koppelingen met mobiel betalen, online reserveren … je vindt het allemaal op die app. Dat zorgt voor extra activiteit op ons netwerk en is uiteindelijk weer goed voor onze klanten, de handelaars en retailketens. Stadsbeleving gaat een hele grote rol spelen in de toekomst.”

Meer weten? Vraag dan een abonnement aan op RetailUpdate Magazine via info@retailupdate.be met de vermelding ‘Joyn’.