MediaMarkt wordt ‘great place to shop’

Filip De Cuyper, HR-manager bij MediaMarkt

Filip De Cuyper, HR-manager bij MediaMarkt

Door de gedecentraliseerde organisatiestructuur van elektronicaketen MediaMarkt is iedere store manager aandeelhouder van zijn eigen vestiging en dus verantwoordelijk voor zowel het assortiment als voor personeel en marketing. Toch is MediaMarkt enkele weken geleden voor de derde keer op rij opgenomen in de Belgische top 10 van ‘Great Places to Work’.

HR-manager Filip De Cuyper benadrukt dat er veel inspanningen zijn gedaan voor de 1.800 werknemers, nadat bij een eerste deelname aan de Great Placet to Work-enquête in 2011 bleek dat op dat vlak heel veel ruimte was voor verbetering. Voor de medewerkers staat alles van de organisatie nu in het teken van autonomie, verantwoordelijkheid en fun ‘omdat een great Placet to Work’ ook een ‘Great Place to Shop’ wordt.

Naast programma’s rond inspiratie, focus, motivatie en ondersteuning, heeft MediaMarkt ook enkele vernieuwende initiatieven opgestart. Onder de naam ‘World of Products’ organiseert MediaMarkt jaarlijks een beurs enkel en alleen voor haar werknemers. Ze kunnen er leveranciers aanspreken en voeling krijgen met wat MediaMarkt haar klanten aanbiedt. Voor bijkomende vragen kunnen werknemers een beroep doen op een applicatie met productinformatie. Deze digitale catalogus stelt hen in staat om ‘on the spot’ professioneel advies te bieden. MediaMarkt staat ook altijd open voor ideeën van de werknemers. Eén ervan is de ‘Solutions Corner’, die in bijna elke MediaMarktwinkel te vinden is.