Nespresso lanceert innovatief shoppingconcept

Boutique-Nespresso-MonsNa een aantal testcases in Nespresso boutiques in Londen, Parijs en Rotterdam onthult Nespresso een innoverend winkelconcept in haar nieuwe vestiging in het shopping center Grands Prés in Bergen. Jan Van Damme, Boutique Retail Director Nespresso Belux, is opgetogen met de achtste winkel in België: “Deze shop bevestigt de verdere groei van ons netwerk in België en onze missie om te blijven innoveren, niet enkel op vlak van de ontwikkeling van koffie, machines en accessoires maar ook op het niveau van de winkelervaring die we onze klanten aanbieden.”


Het nieuwe concept laat toe klanten te benaderen zonder enige barrière en de traditionele kassa’s zijn verdwenen. Het Nespresso team zal klanten de nieuwe boutique laten ontdekken en heerlijke nieuwe koffie-variëteiten laten proeven. Jan vervolgt: “Dit is een totaal nieuw klantgericht concept dat staat voor de nabijheid tussen het team en de klanten om hen zo een onvergetelijke ervaring te kunnen aanbieden. Onze koffie-experts staan vanaf nu naast de klant, zonder barrière van de kassa tussen hen in.”

Iedere adviseur werkt met een Ipad die voorzien is van een efficiënt systeem dat de bestelling van de klant registreert zodat deze kan worden klaargemaakt terwijl de klant betaalt en geniet van een heerlijk kopje koffie. Jan legt uit: “We maken gebruik van het Pick to light systeem. Dit systeem zorgt ervoor dat een persoon achter de schermen de bestelling van een klant kan klaarmaken zodat de expert zich volledig kan focussen op de klant.”