Nieuw meubelmerk Journuit kiest combinatie online en pop-ups

Ex-journaliste Stephanie Duval en handelsingenieur Nele Pieters richtten enkele jaren geleden het consultingbedrijf ‘Rpprt’ op, dat werkt rond storytelling en lifestylemerken adviseert. Ze zijn het toonbeeld van moderne ondernemers die als ‘digital nomads’ de hele wereld als hun werkplaats zien. Zo woont Stephanie Duval momenteel in Zwitserland. Recent hebben ze ook het meubelmerk Journuit gelanceerd. “We hebben dat gedaan vanuit de overtuiging dat een interieur voor iedereen het leven dat hij of zij wil leiden reflecteert en vanuit de vaststelling dat het kennelijk een hele uitdaging is om ‘soulmate’ meubels te vinden”, zegt Stephanie Duval.

Journuit beschouwt het als zijn missie om hoge kwaliteit, betaalbaarheid, design en comfort hand in hand te laten gaan. “We zijn zelf geen meubelmakers, maar we werken met de crème de la crème in België om onze visie te verfijnen en onze designs te produceren.” Ook op de distributie hebben de jonge onderneemsters een eigen kijk. “We willen onze collectie betaalbaar houden en daarom werken we niet met beroemde designers en openen we geen dure flagshipstores. We verkopen onze sofa’s dus enkel online, in onze eigen webshop. Maar tegelijk willen we mensen die zitbanken en zetels willen testen ook de kans bieden dat te doen. Daarom werken we samen met enkele toffe locaties in België waar onze drie verschillende modellen werden verwerkt in het interieur en waar consumenten ze naar hartenlust kunnen gaan proberen. Zo zijn de meubels nog tot 18 december te zien in een huis in de Gentse Kasteellaan, bij het pop-upproject Roomin.”