Pop-up masterclasses Advanced Retail Design

ARDIn het najaar van 2015 organiseert UHasselt | SEE drie nieuwe pop-up masterclasses rond actuele thema’s in retail design. Meer inspiratie dus voor de deelnemers van de eerste Advanced Retail Design (ARD) edities. Maar meteen ook smaakmakers voor toekomstige ARD deelnemers. Of gewoon drie aparte sessies waar je als retailer, designer, (interieur)architect of marketeer inspiratie kan opdoen in de bijzondere setting van een speciale retailomgeving, voor de gelegenheid even ingericht als klas.

Sessie 1 (14/10, Nespresso Boutique Hasselt) Store- and storytelling:
In deze eerste pop-up masterclass staat de ‘smoel’ van de winkel centraal. Retailers die vandaag het verschil maken, onderscheiden zich met een sterke identiteit en uitstraling. We gaan dieper in op hoe een klant het winkelontwerp leest en hoe je dan het juiste neerzet om de persoonlijkheid en het verhaal van de winkel te brengen.

Sessie 2 (28/10, The Box Genk) New retail forms in a digitalizing world:
Omni-channel en online retail hebben de spelregels in het retaillandschap flink veranderd. Niks nieuws onder de zon dat de fysieke winkel toe is aan een nieuwe rol met een andere vorm. Vanuit de insteek van de gehele customer journey wordt in deze pop-up sessie deze nieuwe rol belicht.

Sessie 3 (18/11, Urban city Antwerpen) How bad is bad retail for the costumer journey?
Retail designers creëren beleving in een winkel waarmee ze de identiteit en het verhaal van het merk willen vertellen. Maar uiteindelijk heeft de klant altijd het laatste woord. Vanuit alle informatie en impulsen ervaart, beleeft en interpreteert de klant het geheel. Met de consumentenbril op kijken we hoe een (potentiële) klant een winkel ervaart en welke elementen en details het eindoordeel (negatief) bepalen.

In het najaar van 2016 start de derde volledige ARD editie. Dit zijn zeven masterclasses en een inspiratietour in Antwerpen.