SKM speelt de M van Mode meer dan ooit uit

Fds SKM 005Multimerkenmodezaak SKM in Aartselaar wordt sinds 2012 geleid door Steven De Hertogh. Vorig jaar haalde hij ook zijn vrouw Dominique Somers aan boord. Samen werken ze aan duurzame groei op lange termijn met een onderbouwde strategie waarin de klant centraal staat.

Familiebedrijf SKM is al tientallen jaren de grootste merkenmodezaak in ons land. Maar waar de winkel vroeger vooral gekend was om zijn klassieke mode, komen vandaag ook de fashionista’s uitgebreid aan bod. “We zijn ondertussen veel meer de fashion tour opgegaan”, begint Dominique Somers. “In 2013 werden de eerste stappen richting modernisatie gezet met de introductie van casual chic merken. Vorig jaar hebben we in onze winkel een volwaardige lingerieboetiek geopend op een kleine 200 vierkante meter. En dat was meteen een schot in de roos. De nieuwe klanten die we met deze boetiek aantrokken, zochten echter ook andere kledingmerken dan diegenen die we op dat moment in huis hadden. Om aan hun verwachtingen te voldoen, hebben we een aantal young fashion labels binnengehaald. Voor de dames zijn dat onder meer Liu Jo, Maison Scotch en SuperTrash. Onze heren kregen er de collecties van Van Gils, Scotch & Soda, Lagerfeld en Floris Van Bommel bij.”

Nieuwe missie
“Los van die nieuwe merken, hebben we onze volledige langetermijnvisie onder de loep genomen. We zijn daarvoor in zee gegaan met een nieuw marketingagentschap, Boondoggle genaamd. Samen hebben we onze strategische aanpak volledig herdacht”, verduidelijkt Dominique. “Zo zijn we ook tot onze nieuwe missie gekomen: ‘Je nieuwe lievelingskleren vind je bij SKM’. De klant staat vandaag nog meer centraal en we doen er echt alles aan om ervoor te zorgen dat hij zijn lievelingsstukken uit zijn garderobe hier kan vinden. Dat doen we uiteraard met een compleet assortiment, maar ook met een eigen naaiatelier en vakkundig opgeleide shopassistenten die eerlijk hun mening geven.”

Meer over SKM in Retail Update Magazine!